Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Kampen mot spänningsförlusten

Av Gitte - 11 januari 2011 14:02

  

Det är dag 11 idag. Ny dag, ny kamp mot tiden. Tick-tack-tick-tack. Man hör sekunderna gå.

Inte nog med att Januari är en pissmånad att genomlida till att börja med. Allt stannar upp. Nog tusan har man förköpt sig i julhandeln, även om vi har mycket låg budget över julen, så kunde den säkert hållits ner utan att det hade märkts just då... inbillar jag mig. Men vi lider hund av att det är så många helger och det gör nog alla andra också för min inkorg är helt still och min försäljning ligger längre ner i botten än vad som är bra milt sagt. (Det var ingen underdrift, jag ligger åter efter med räkningar som måste hämtas upp jäkligt snabbt om inte det skall gå helt åt fanders).


Men så var det det här med rökstoppet med som iofs inte försämrar det ekonomiska läget men som definitivt lägger sig som en grå sörja i spänningen i vardag. Jag är van att "belöna" mig själv, och det får jag kickar av. Minst 20 gånger om dagen. De över 20 gånger om dagen är förhoppningsvis något annat än inmundigande av en cigarett. Och okej, okej, okej, jag VET att de flesta cigaretter måste rökas; inte för att man mår bra av att röka utan för att man mår dåligt av att INTE röka. Men det bidrar också till att känsloläget i vardagen hoppar upp och ner, och upp och ner och "ojj, nu var jag duktig igen, hejja mig, jag är värd en cigarett".  DEN känslan är nästan det värsta av allt.

Nu kan jag ju liksom ...

"det var det, det var det, det var det och nu tar vi nästa".

Inget självberöm någonstans....skittråkigt. Jag är till och med en grå, trist och medioker person i mina egna ögon när jag inte röker.

Visst låter det HEMSKT? Ingen spänning någonstans. Tror fan att rökare är roligare människor än ickerökare, när de kan belöna sig själva i tid och otid.


Vad göra?

Tja, min mail står still som jag sa, så jag har så gott som inga packningar att göra.

Har sorterat igenom mycket av mina arbetslager som finns hemma. Min dotter har fått med sig min lokalnyckel till sin praktik så jag kan inte gå bort till lokalen.

Ovan visade jag ett av mina bakformsskåp. Jag sålde tårtformar på homeparty för Cakes&Candy en gång i tiden. Efter det bakade jag inte på väldigt väldigt länge.

Men det har jag tagit igen sedan nyår.

  

Borde kanske gå igenom dem också när jag ändå håller på och ger fasen i att belöna mig själv. Nytta kan jag ju alltid göra. Eller hur?


Fy fasen. De fysiska abstinenserna är en baggis att genomleva i jämförelse med de psykiska. Men jag är förbaskat glad över att jag inte har valt att ha nikotinersättning under rökstoppet för jag är helt övertygad om att jag hade nikotinbelönat mig själv till dödagar. Förhoppningsvis är det här bara en passage, annars får jag vänja mig vid att vara en så trist person att till och med tandpetarna på min hylla kroknar...

 
 
Ingen bild

Pernilla

12 januari 2011 22:16

Kämpa nu Gitte, du är GRYM!! Jag är helt med på din känsla, januari ÄR en pissmånad...för ALL handel. Men det kommer en vår även iår! Grå o tråkig?! Är DU det?? Kan jag inte tänka mig alls, självinsikt o humor gör ingen grå o tråkig! Kram & hejja oss!!

 
Sanna

Sanna

21 januari 2011 17:18

Åh va duktig du är tjejen! Starkt jobbat! Mmm tyvärr har nog dom flesta lite tomt i kassan nu..men apropå beställningar så undrar jag om du fortfarande säljer typ "tapetprover"? Jag tänkte fixa en tapetlappsvägg i köket och skulle vilja ha lite fler tapeter att välja på.

Ha en bra helg!
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gitte

31 januari 2011 14:02

Hej Sanna! Jag mailar dig, visst har jag tapeter till lappväggar och pyssel. Mvh, Gitte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 31 januari 2011 14:05

     Jag är faktiskt inte helt dum trots allt. Har inte världens sämsta karaktär heller. Det är dag 31 på månaden. Januaris sista dag. Och jag har den här månaden inte köpt ett endaste paket cigaretter. Tobaksbolagen tappade mig åtminstone en...

Av Gitte - 10 januari 2011 10:01

Dag tio är här. När solen går ner har jag INTE rökt 200 cigaretter ungefär för en fyrahundring. Alltid något! Nu börjar mödan bli något värd. Men TVÅHUNDRA cigaretter på tio dagar. Det är ungefär vad jag har satt i mig varje tionde dagen. Det bl...

Av Gitte - 7 januari 2011 11:28

  Jag driver ju ett micropytteföretag, ett av slaget som knappt bär sig; men där jag blundar för allt vad ekonomi heter för hade jag gjort annat hade jag lagt ner för länge sen. Ovan ser du bilden som jag använder till min sida på facebook, Vinta...

Av Gitte - 6 januari 2011 16:31


   6:e dagen på väg mot 240:- som jag snuvat tobaksindustrin på. Just idag känns det som jäkligt segt och surt förvärvade pengar som inte spelar någon roll i det stora sammanhanget. En liten tröst ger min före detta svärdotter mig dock när hon rä...

Av Gitte - 5 januari 2011 10:06

Mitt beslut var som jag skrev i första inlägget att sluta köpa cigaretter. På något konstigt sätt så förberedde vi oss nog mentalt några dagar, jag sa det högt och sambon sa att jag inte skulle klara det. Men jag förutsatte att om jag fattar beslut s...

Presentation

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards