Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Välkommen till min blogg, Hållbar Vardag.

Av Gitte - 5 januari 2011 09:36

  

Vi alla har en inre bild av hur vi vill ha det. Som säkert bygger på hur det var en gång, något vi lärt oss och något vi sett att vi önskar oss och så länge allt ser bra ut, så är vi nöjda, eller hur?


Titta på min bild ovan.

Den är tagen en underbar och ljum sommarkväll vid sjön. I skymningen. Solen hade stått varm hela dagen, badbryggan hade spår av solvärme, den sista badgästen hade åkt och vi kunde njuta av sjön till mörkret kom. Så som livet skall vara, eller hur? Det såg ut precis som på vilken sommarbild som helst, fast i verkligheten och vi var där och vi kunde njuta av det och bara vara. Och så hoppas vi att det kommer vara i evinnerliga tider, att våra barns barn skall kunna göra det samma och att deras barn och att deras barn och ... Hej? Är det så vi lever?


Jag tror inte det, eller hur?

Om vi ser oss omkring, lägger handen på hjärtat och tänker lite efter. Vad innehåller mitt diskmedel egentligen? Mitt diskmedel är ju defakto ett direkt hot mot mina närmaste vattendrag.

Tvättmedel.

Kan tröjan jag köpte förra veckan spela någon roll i det stora sammanhanget?


Nej, jag har för många frågor och vill härmed börja sammanfatta mina aktiva beslut om att dra mitt strå till stacken. Små saker jag gör för att medverka till en hållbar vardag för oss alla. Inte bara för mig eller mina barn. Utan små små steg som faktiskt spelar någon roll fast jag är en ensam liten person som utgör ungefär lika mycket värde som en fis i rymden sett i det stora hela.


Du som har tips och tankar, ge mig gärna förslag, ideer, kommentera, bolla med mig. Ensam är INTE stark!

Gött mos, gå ut i livet och gör den här dagen till en höjdare! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 31 januari 2011 14:05

     Jag är faktiskt inte helt dum trots allt. Har inte världens sämsta karaktär heller. Det är dag 31 på månaden. Januaris sista dag. Och jag har den här månaden inte köpt ett endaste paket cigaretter. Tobaksbolagen tappade mig åtminstone en...

Av Gitte - 11 januari 2011 14:02

   Det är dag 11 idag. Ny dag, ny kamp mot tiden. Tick-tack-tick-tack. Man hör sekunderna gå. Inte nog med att Januari är en pissmånad att genomlida till att börja med. Allt stannar upp. Nog tusan har man förköpt sig i julhandeln, även om vi har ...

Av Gitte - 10 januari 2011 10:01

Dag tio är här. När solen går ner har jag INTE rökt 200 cigaretter ungefär för en fyrahundring. Alltid något! Nu börjar mödan bli något värd. Men TVÅHUNDRA cigaretter på tio dagar. Det är ungefär vad jag har satt i mig varje tionde dagen. Det bl...

Av Gitte - 7 januari 2011 11:28

  Jag driver ju ett micropytteföretag, ett av slaget som knappt bär sig; men där jag blundar för allt vad ekonomi heter för hade jag gjort annat hade jag lagt ner för länge sen. Ovan ser du bilden som jag använder till min sida på facebook, Vinta...

Av Gitte - 6 januari 2011 16:31


   6:e dagen på väg mot 240:- som jag snuvat tobaksindustrin på. Just idag känns det som jäkligt segt och surt förvärvade pengar som inte spelar någon roll i det stora sammanhanget. En liten tröst ger min före detta svärdotter mig dock när hon rä...

Presentation

Länkar

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Besöksstatistik

Fråga mig

0 besvarade frågor

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards